Pages

Saturday, February 5, 2011

Dan bila esok..(balik U kembali)

Salam.. Halu Halu Halu..

Saya nak balik esok.. Huhu.

Sebelum tu,

Phuuuuhh..!

Lega, dapat jugak tiket untuk balik U. Ingatkan dah kehabisan! Nasib baik ada lagi. Hehe. Syukur alhamdulillah, Allah permudahkan. Pagi2 lagi dah bangun. Tiket punya pasal. Bukan excited sangat nak pergi kuliah,tapi memang kena excited eyh coz petang Isnin tu ada exam eyh! Mau nya tak nak balik kan?

Haishh, dari petang tadi dok bunyi mercun. Bom kebabom gitu bunyinya. Yela, kan ngah raya cina ni. Gong Xi Fa Chai! Wah, sempat lagi I menjenguk pintu ni melihat keindahan langit dihiasi warna-warni bunga api. Chantek!!


Okay2. Sambung balik perihal tiket tu eyhh. Oh ya, seawal jam 8 lebih pagi lagi aku n ibu bersiap2 nak ke stesen bus. Kejarkan tiket. Cuak oh kalau benar2 dah kehabisan.

Ibu dah siap, aku baru nak gosok tudung. Terkial2 kejarkan masa. Ibu dah tunggu dalam kereta.

"Nak beli tiket je, siap gitu2 jela"

Oishh,tudung renyuk sejuta kot..dengan pantas aku menggosoknya. Okay siap! terus masuk kereta. Ibu drive ala2 Syamsul Yusof dalam Evolusi Drift. Cheih, apa kaet ngan mamat ni eyh? haha. (padahal tak minat)


Sampai je kat kaunter, amoi tu ngah hadap cermin. Belek muka. Haiyoh,ni nak bermakeup ke nak jual tiket amoi aa? Err,tapi aku tak luah. Dalam hati je.


Pang pung pang pung *bukan bergaduh. Tapi order 3 keping tiket. (Untuk 2 lagi sahabat saya yang cun oh)

Okay,berehh! dapat juga tiket. Pukul 9 pagi: Ahad!

*Berbaloi I mandi dan lawa2 pagi2* Cheihh

"Nak beli barang2 kat shopping mall jugak ke?"

Memandangkan time tu shopping mall pun tak bukak lagi, so aku membeli barang2 yang dah abez kat kampus tu kat kedai runcit jela.

Ha,tapi sebelum tu singgah dulu kat pasar tani. Cari bahan2 mentah nak masak untuk dibawa esok. Tadda! akhirnya sepakat membeli bahan2 nak masak daging black pepper, sambal terung dan sambal ijau.Ohh, kena cari guni! Guni untuk MTSR..huhu. Okay, gigih tanya tokeh2 kedai ada ke tak guni. Akhirnya jumpa pun 4 guni. Berehh. Barang2 yang nak dibeli pun dah dapat. *Lega.

Balik je tiba2 aku macam nak praktikkan balik cara2 nak buat puding roti masa lepak2 kat rumah makcik 2 hari lepas. Cewahh.


Nasib baik daya ingatan masih berjalan lancar. Hehe. Nah, inilah hasilnya. Huhu



Menggigil gak tangan nak buat corak2 . haha


Rasanya? Hmm,boleh lah. Tapi tak sesedap makcik aku buat lah tapinya. Huhu. Takpe2,cuti akan datang mesti kena buat lagi sedap daripada makcik aku buat okay? *kata2 semangat sendiri untuk diri sendiri* hehe.

Eh2, okaylah. Nak tengok Serasi Bersama. Daa~~

^_*

No comments:

Post a Comment