Pages

Saturday, February 19, 2011

Apa nak jadi? Apa nak jadi? (Dato' S.M Salim)

Assalamualaikum dan halu halu! =)

Erm hari ni sedikit relax walaupun baru balik latihan teater. Alhamdulillah, kek batik dan bubur sosej kami habis dijual. =)

Bukan. Bukan da taknak belajar lagi dah. Tapi ni penjualan untuk subjek kitorang.. Asas keusahawanan. Best gak bisnes2 ni. Aku suka, lagi2 bila orang hulur duit bayar. Dia makan, dia beli lagi. Pastu dia promote kat 5, 6 orang kawan dia. Hehe.

Ohh,sebenarnya kan. Aku baru je terbaca ini cerita. *sambil makan buah jambu air yang aku petik kat pokok dekat kolej sebelah ni. Manis! MUJUR.MUJUR. takde orang laki nampak aku ngan member aku memetik buah jambu tadi. Haritu saham da jatuh coz ada dua mamat nak ke kelas nampak kitorang tergedik2 memetik jambu. *huh, pedulikan. Demi tekak2 kami terchenta. hehe.. Lagipun akak Indon yang tengah menyapu kat kawasan pokok jambu tu tak kisah kitorang amek. (*yela,sebab bukan akak tu yang tanam pokok tu)

Okie,berbalik kepada perihal aktiviti membaca amalan mulia tadi. Ha kan,tadi kan setelah sekian lama tak bukak metro online,akhirnya mata i terbeliak @_@ bila baca citer frontpage dia.

http://www.hmetro.com.my/articles/Suamipilihpondan/Article/artikelMA

“Bukan setakat itu saja, suami juga menyatakan pondan berkenaan mampu melayan dirinya lebih baik daripada saya dan itu yang membuatkan saya kecewa serta patah hati dengan suami,” katanya.

Ngeri kan?

Apela nak jadi dengan dunia sekarang ni. Melihatkan nisbah antara lelaki dan wanita, ditambah pula dengan kes2 sebegini...Oishhh!

No comments:

Post a Comment